03.02.2025 / 12:47
StoryEditor

2024 rok udany dla Grupy PSB. "Cieszy nas rosnąca lojalność zakupowa partnerów"

Sklep sieci PSB Mrówka w KluczborkuMateriały prasowe

Grupa PSB podsumowała swoje działania w minionym roku. Firma przekazała w mediach społecznościowych, że przychód całej organizacji wyniósł ponad 9 miliardów złotych. - Wynik znacznie przewyższa dynamikę całego rynku DIY - czytamy we wpisie zamieszczonym w serwisie LinkedIn.

Grupa PSB poinformowała w mediach społecznościowych, że przychód całej organizacji w 2024 roku wyniósł około 9,1 mld zł. Marka podkreśliła, że wynik ten przewyższa dynamikę całego rynku DIY oraz wzrost PKB (+ 3 proc.).

- Oznacza to, że Grupa PSB zakończyła rok z dynamiką wzrostu blisko o 2 punkty procentowe wyższą niż tempo wzrostu krajowej gospodarki - czytamy we wpisie firmy zamieszczonym w serwisie "LinkedIn".

Przedstawiciele Grupy PSB przekazali także, że cieszy ich rosnąca lojalność zakupowa partnerów.

- Zatowarowanie Partnerów przez Centralę PSB (które tworzy przychód Centrali) wzrosło do 4,2 mld zł, czyli o 8 procent w stosunku do roku 2023 - informuje firma.

Marka dodała, że nie zwalnia tempa jeśli chodzi o ekspansję. W minionym roku Grupa poszerzyła działalność o 20 nowych obiektów. Obecnie całą sieć tworzy już 741 placówek. Znajdują się one w ponad 90 proc. powiatów w naszym kraju.

W przyszłym roku kontynuacja ekspansji

Z zapowiedzi Wojciecha Słowańskiego - tamtejszego dyrektora ds. rozwoju wynika, że cyfryzacja, ekspansja sieci oraz inwestycje w zasoby ludzkie to filary, na których firma będzie się koncentrować w 2025 roku.

- Dla nas jednym z ważniejszych determinantów jest poziom pokrycia kraju w zakresie oddziaływania na klientów. Nasza ekspansja na kolejne miesiące i lata będzie koncentrowała się na tym, by zaistnieć w tych miejscach, w których jeszcze nie mamy swoich placówek. Takich miejscowości jest już stosunkowo niewiele. Aktywnie poszukujemy partnerów na tego typu obszarach - mówi Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A.

Przedsiębiorca podkreśla, że nie chce ulegać magii liczb, jednak przyznaje, że przekroczenie bariery 400 sklepów pod marką PSB Mrówka w 2025 roku jest bardzo prawdopodobne.

- Chcemy otwierać co najmniej trzydzieści sklepów rocznie. Osiągnięcie liczby 400 sklepów pod marką Mrówka w roku 2025 jest więc jak najbardziej realnym scenariuszem - mówi Wojciech Słowański.

"Nasi partnerzy, to nie franczyzobiorcy"

Jak podkreśla Wojciech Słowański, Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A., ich marka to coś więcej niż typowa grupa franczyzowa. Przedsiębiorca wyjaśnia, że działają na zasadzie społeczności.

- Warto zaznaczyć, że nasi partnerzy to nie franczyzobiorcy, gdyż są oni jednocześnie naszymi akcjonariuszami. Współpraca wygląda więc inaczej niż w sieciach franczyzowych. Centrala Grupy PSB istnieje by wspierać interes partnerów, czyli akcjonariuszy spółki. Sukces naszej Grupy jest zależny od sukcesu poszczególnych jej członków. Stale rozwijamy nasze koncepty dbając o dywersyfikację oferty. W naszej ocenie dostosowanie oferty do potrzeb lokalnego rynku jest receptą na sukces. Jesteśmy w tym dobrzy. Dlatego optymistycznie patrzę w przyszłość naszej sieci - tłumaczy w rozmowie z naszym portalem Wojciech Słowański.

Grupa PSB działa na rynku od 27 lat, będąc największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Firmę tworzy 409 partnerów, prowadzących działalność w 284 składach budowlanych, 379 punktach handlowych PSB Mrówka oraz w 78 składach PSB Profi. We wspomnianych placówkach zatrudnienie znajduje około 14 tysięcy osób.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

05. luty 2025 07:58