Zapoczątkowany jesienią ubiegłego roku proces rebrandingu stacji franczyzowych MOL Polska postępuje zgodnie z założonym przez spółkę harmonogramem. Obecnie w barwach międzynarodowej sieci działa już blisko 30 z ponad setki stacji paliw prowadzonych przez partnerów franczyzowych.
Z każdym tygodniem barwy zmienia kilka kolejnych lokalizacji, a terminy zakończenia rebrandingu zdecydowanej większości z nich wydają się być niezagrożone.
- Spotykamy się z bardzo dobrym przyjęciem przez naszych partnerów franczyzowych oferowanych przez nas warunków. W ciągu ostatnich trzech miesięcy blisko 30 z nich zainstalowało nową identyfikację wizualną swoich stacji, a kolejnych kilkudziesięciu już podjęło decyzję, by przejść ten proces - mówi Piotr Belniak Dyrektor ds. Sprzedaży i Operacji MOL Polska.
Franczyzobiorcy MOL w nowych barwach
W ramach rebrandingu stacji należących do MOL w Polsce, zmianie ulega nie tylko logo i wystrój zewnętrzny stacji, ale często również wystrój wnętrza, umeblowanie czy wyposażenie typu ekspres do kawy. W zależności od stanu technicznego i wielkości danej placówki, cały proces może zająć kilka tygodni, jednak - jak zapewniają przedstawiciele sieci - rebranding przynosi partnerom realne korzyści.
- Dzięki oferowanemu przez nas silnemu wsparciu marketingowemu marka MOL jest w stanie przyciągać polskich kierowców na nasze stacje. Z kolei wysoka jakość paliw i bogata oferta pozapaliwowa, sprawiają, iż wracają oni do nas. W niektórych przypadkach, nasi partnerzy po zmianie szyldu, notują nawet 20 proc. wzrost sprzedaży na swoich stacjach - mówi Piotr Belniak Dyrektor ds. Sprzedaży i Operacji MOL Polska.
Celem potrojenie liczby stacji franczyzowych w Europie
Rebranding stacji franczyzowych to dla MOL okazja do dalszego wzmocnienia relacji z partnerami oraz poszerzenia doświadczeń, które Grupa planuje wykorzystać na innych rynkach w Europie, gdzie model franczyzowy dotychczas nie funkcjonuje.
Docelowo do roku 2030 roku Grupa MOL zamierza potroić liczbę stacji franczyzowych w Europie. Spółka zakłada, że duża część rzeczonego wzrostu sieci partnerskiej będzie wynikać z dalszego rozwoju programu franczyzowego w Polsce.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.