Litewska sieć sklepów ze słodyczami Candy Pop już od 2022 r. testuje swoje siły na rynku polskim, początkowo na platformie e-commerce, a następnie otwierając pierwszy sklep stacjonarny w lipcu 2023 roku. Kolejne trzy sklepy ruszyły w następnych miesiącach, a na wrzesień planowana jest inauguracja piątego sklepu – w Poznaniu. Obecnie placówki funkcjonują w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie, w Westfield Arkadia, Westfield Mokotów oraz w Manufakturze w Łodzi.
Sprawdzony model finansowy
– Osiągnęliśmy etap dojrzałości biznesowej, w którym możemy przyspieszyć wzrost dzięki nowemu modelowi ekspansji. Po otwarciu 32 sklepów w ciągu 8 lat dopracowaliśmy najbardziej efektywne kryteria operacyjne: wielkość sklepu, pojemność magazynową i wymagania kadrowe. Oferujemy inwestorom model finansowy, którego sami używamy, optymalizując koszty i zapewniając szybki zwrot z inwestycji. Naszym celem jest, aby inwestorzy mieli ochotę otworzyć więcej niż jeden sklep – mówi Dovydas Juškys, współzałożyciel i CEO Candy POP Group.
Firma rozmawia z polskimi przedsiębiorcami, zainteresowanymi franczyzą Candy Pop i jeszcze w tym roku mogą ruszyć kolejne sklepy sieci. Powstają też plany ekspansji na przyszły rok.
Strategia ekspansji Candy Pop
– Nasza strategia ekspansji opiera się na obecnej sieci dystrybucji i jej efektywności, ale jesteśmy również otwarci na inicjatywy inwestorów – nikt nie zna rynku swojego miasta lepiej niż mieszkańcy – mówi Dovydas Juškys.
Candy Pop deklaruje zainteresowanym przedsiębiorcom pełny dostęp do wypracowanego know-how oraz wsparcie na każdym etapie działalności – od wyboru odpowiedniej lokalizacji sklepu i jego uruchomienia, przez dobór asortymentu, po dostawy produktów i wsparcie w codziennej działalności. Właściciel franczyzy musi tylko zainwestować i zarządzać.
– Inwestorzy będą odpowiedzialni za otworzenie i prowadzenie swojego sklepu. Nie będą musieli martwić się o dostawy produktów, magazynowanie, transport i przeróżne procesy techniczne na każdym etapie – my się tym zajmujemy – mówi Dovydas Juškys.
Candy Pop zanotowała w 2023 obrót na poziomie 17,4 mln euro. Asortyment firmy obejmuje wyselekcjonowane słodycze, przekąski i napoje, z których większość pochodzi z USA, Azji i innych egzotycznych miejsc. Obecnie sieć posiada 32 sklepy, w tym 15 w Litwie, 6 w Łotwie, 6 w Estonii i 5 w Polsce.