Chorten - grupa polski sklepów spożywczych wywodząca się z Podlasia, stale poszerza działania na terenie naszego kraju. Aktualnie liczy ona ponad 2 800 punktów handlowych. Najnowszy z nich został otwarty 29 października przy ulicy Sportowej 33 w Choroszczy.
Placówka o powierzchni liczącej ponad 250 metrów kwadratowych zlokalizowana jest na nowoczesnym osiedlu mieszkaniowym. To punkt typu convenience z mocno rozbudowanymi działami świeżymi, jak i wdrożonymi rozwiązaniami, mającymi na celu wspieranie biznesu.
Chorten z nowym konceptem
Lokal w Choroszczy jest pierwszym sklepem należącym do Grupy Chorten powstałym w nowoczesnej formule. W placówce wdrożono rozwiązania, które będą przenoszone na kolejne otwierane punkty. Wśród nich warto wymienić m.in. energooszczędne, ekologiczne urządzenia chłodnicze i specjalnie zaprojektowane oświetlenie, mające wygenerować oszczędności dla właścicieli sklepu.
Sklep wyposażony jest w piece konwekcyjne do odpieku pieczywa i dań garmażeryjnych oraz krajalnice do samoobsługi. Elektroniczne etykiety, nowoczesne systemy kasowe i magazynowe zaoszczędzą z kolei czas obsługi. Systemy IT do zarządzania kadrą, pomogą w organizacji menadżerowi placówki. Z kolei nowe ekrany reklamowe, mogą zastąpić tradycyjne papierowe publikacje.
- Cieszymy się, że tak nowoczesny sklep pod logo Chorten otwiera się w Choroszczy, bo właśnie od sklepu w tej miejscowości 15 lat temu rozpoczęła się historia Grupy Chorten. Liczymy, że tak jak nasza grupa z roku na rok rosła w siłę, tak ta placówka będzie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem klientów, którzy będą do niej wracać ze względu na szeroki wybór jakościowych produktów w dobrych cenach - podkreśla Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten.
Grupa zamierza zaprezentować potencjalnym partnerom nowe rozwiązania
Rzeczniczka prasowa Grupy Chorten przekazała w rozmowie z naszym portalem, że w tym roku nie ma w planach kolejnych otwarć lokali w nowym koncepcie. Dodała jednocześnie, że punkt w Choroszczy ma posłużyć jako model, z którego w kolejnych latach chcieliby skorzystać potencjalni partnerzy.
W większości przypadków podpisujemy umowy z już działającymi placówkami, jakie wchodzą do naszej grupy. Tę chcemy natomiast potraktować jako modelową, by prezentować nowe rozwiązania przedsiębiorcom, którzy chcieliby otworzyć z nami kolejne punkty w nadchodzących latach - mówi nam Monika Kosz-Koszewska.
"Chcemy by tak wyglądały sklepy przyszłości, które działają pod naszym logo"
Przygotowania do uruchomienia sklepu trwały kilka miesięcy. Na otwarcie przybyło sporo okolicznych mieszkańców, dla których przygotowano specjalną ofertę promocyjna wraz z degustacjami. W placówce mogli oni kupić m.in. świeże mięso i wędliny od regionalnych dostawców, pieczywo z lokalnych piekarni, warzywa, owoce oraz nabiał.
- Chcemy, by właśnie w ten sposób wyglądały sklepy przyszłości, które działają pod naszym logo. Jest to przykład, jak można stworzyć nowoczesną, kompaktową placówkę zasilaną nowymi technologiami, która jest w stanie być konkurencyjna i przynosić wysokie zyski właścicielom sklepów - wyjaśnia Sylwia Władyko.
Chorten chce wspierać franczyzobiorców
Przypomnijmy, że Grupa Chorten zaprezentowała niedawno plany i cele na 2025 rok. Z zapowiedzi spółki wynika, że położy ona duży nacisk na szkolenia i wsparcie dla właścicieli sklepów.
- Chcemy, by ich biznes był rentowny i przynosił satysfakcjonujące korzyści. Wiemy, że rynek jest konkurencyjny, jednak jesteśmy przekonani, że sklepy z polskim kapitałem nadal mają duży potencjał. Wyzwaniem jest dalsza konsolidacja sklepów niezrzeszonych, które mogą więcej zyskać w grupie na efekcie synergii, a samodzielnie są zagrożone - mówiła przedstawicielka firmy.
Monika Kosz-Koszewska dodała, że spółka pomaga w procesie remodelingów i unowocześniania punktów handlowych, wdraża także rozwiązania informatyczne oraz narzędzia, które sprawiają, że sklepy mogą być łatwiej zarządzane.
- Jesteśmy w stanie wspierać detalistów na każdym etapie działalności w handlu. W naszej grupie działają zarówno sklepy typu market, mniejsze osiedlowe punkty, jak i punkty specjalistyczne - alkoholowe i mięsne. Jeśli w naszym uznaniu sklep ma potencjał, na który składają się m. in. dobra lokalizacja, odpowiedni standard, chęć realizacji naszej polityki handlowej i dobra opinia kupiecka, zapraszamy do współpracy - tłumaczyła rzeczniczka prasowa.
Przedstawicielka spółki podkreśla, że Grupa Chorten prowadzi model partnerskiej współpracy optymalny dla właścicieli sklepów, którzy chcą pozostawać niezależni, a otrzymywać wsparcie handlowo-doradcze.
- Nie jesteśmy typem twardej franczyzy. W naszej umowie nie ma zapisów o zakazie konkurencji, okresie karencji czy kar umownych. Partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, niczym więc nie ryzykują. Współpraca opiera się na wsparciu detalistów poprzez wynegocjowane dla całej grupy sklepów atrakcyjnych warunków handlowych, a jednocześnie Grupa Chorten pozyskuje od dostawców wysokie środki przekazywane właścicielom sklepów - mówiła Monika Kosz-Koszewska.
Grupa Chorten powstała w 2009 roku z inicjatywy 13 właścicieli 20 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województwa podlaskiego. Ich zrzeszenie miało być odpowiedzią na sytuację na rodzimym rynku zdominowanym przez zagraniczne sieci handlowe.