Grupa Chorten wraz z ogólnopolskim rozwojem sklepów partnerskich, poszerza swoje struktury, by dać detalistom jeszcze lepsze narzędzia do działalności na konkurencyjnym rynku. Jej szeregi wsparł właśnie kolejny menadżer z bogatym doświadczeniem w handlu.
Justyna Roguz w Grupie Chorten odpowiadać będzie za koordynację działań między pięcioma dyrektorami sprzedaży i ich zespołami, dyrektorem marek własnych, a innymi działami. Wśród jej zadań warto wymienić m.in. kreowanie polityki asortymentowo-cenowej, oferty promocyjnej sklepów partnerskich, wsparcie wdrożenia aplikacji konsumenckiej, wzmocnienie negocjacji umów handlowych z producentami i dystrybutorami. Pod jej skrzydłami będą w tej chwili także targi, programy zakupowe i wiele innych projektów działu handlowego wspierających codzienne funkcjonowanie sklepów Chorten w całym kraju.
- Justyna Roguz wnosi do naszej firmy bogate doświadczenie, które z pewnością okaże się bardzo przydatne w rozwijaniu naszych inicjatyw i wzmacnianiu strategii handlowych na kolejne lata - podkreśla Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten.
Justyna Roguz: cieszę się na współpracę
Nowa dyrektor generalna ds. handlowych Grupy Chorten przez cztery ostatnie lata była kierownikiem Działu Handlu i Marketingu w spółce Lewiatan Podlasie. Tam odpowiadała za współpracę z producentami i dostawcami w zakresie negocjacji umów handlowych, dodatkowych programów sieciowych i warunków zmian cen na rzecz blisko 220 sklepów franczyzowych w północno-wschodniej Polsce. Pracowała zarówno nad kształtem polityki cenowo-asortymentowej, jak i nad działaniami marketingowymi regionalnej spółki. Jeszcze wcześniej w Lewiatanie Podlasie zarządzała kategoriami takimi jak: piwo, alkohol mocny, napoje zimne, kulinaria, natomiast w Stokrotce pracowała na stanowisku kupiec wyspecjalizowany w kategorii wędliniarskiej.
- W tak dynamicznie rozwijającym się koncepcie, jaki oferuje Grupa Chorten, potrzebujemy stałej pracy nad umowami handlowymi i wielu narzędzi, dzięki którym będziemy mogli sprawić, że klienci będą wybierali na codzienne zakupy właśnie nasze placówki. Przed nami sporo wyzwań względem oczekiwań młodych konsumentów, ale także w kontekście zmieniającego się rynku detalicznego. Cieszę się na współpracę z zespołem Grupy Chorten i jestem przekonana, że moje dotychczasowe doświadczenie wesprze jej rozwój w obszarze zakupów - mówi Justyna Roguz, dyrektor generalna do spraw handlowych.
Chorten chce wspierać franczyzobiorców
Przypomnijmy, że Grupa Chorten zaprezentowała niedawno plany i cele na 2025 rok. Z zapowiedzi spółki wynika, że położy ona duży nacisk na szkolenia i wsparcie dla właścicieli sklepów.
- Chcemy, by ich biznes był rentowny i przynosił satysfakcjonujące korzyści. Wiemy, że rynek jest konkurencyjny, jednak jesteśmy przekonani, że sklepy z polskim kapitałem nadal mają duży potencjał. Wyzwaniem jest dalsza konsolidacja sklepów niezrzeszonych, które mogą więcej zyskać w grupie na efekcie synergii, a samodzielnie są zagrożone - mówiła w rozmowie z naszym portalem Monika Kosz-Koszewska, rzeczniczka prasowa Grupy Chorten.
Przedstawicielka firmy dodała, że spółka pomaga w procesie remodelingów i unowocześniania punktów handlowych, wdraża także rozwiązania informatyczne oraz narzędzia, które sprawiają, że sklepy mogą być łatwiej zarządzane.
- Jesteśmy w stanie wspierać detalistów na każdym etapie działalności w handlu. W naszej grupie działają zarówno sklepy typu market, mniejsze osiedlowe punkty, jak i punkty specjalistyczne - alkoholowe i mięsne. Jeśli w naszym uznaniu sklep ma potencjał, na który składają się m. in. dobra lokalizacja, odpowiedni standard, chęć realizacji naszej polityki handlowej i dobra opinia kupiecka, zapraszamy do współpracy - tłumaczyła rzeczniczka prasowa.
Monika Kosz-Koszewska podkreśliła, że Grupa Chorten prowadzi model partnerskiej współpracy optymalny dla właścicieli sklepów, którzy chcą pozostawać niezależni, a otrzymywać wsparcie handlowo-doradcze.
- Nie jesteśmy typem twardej franczyzy. W naszej umowie nie ma zapisów o zakazie konkurencji, okresie karencji czy kar umownych. Partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, niczym więc nie ryzykują. Współpraca opiera się na wsparciu detalistów poprzez wynegocjowane dla całej grupy sklepów atrakcyjnych warunków handlowych, a jednocześnie Grupa Chorten pozyskuje od dostawców wysokie środki przekazywane właścicielom sklepów - mówiła przedstawicielka spółki.
Grupa Chorten powstała w 2009 roku z inicjatywy 13 właścicieli 20 sklepów spożywczych zlokalizowanych na terenie województwa podlaskiego. Ich zrzeszenie miało być odpowiedzią na sytuację na rodzimym rynku zdominowanym przez zagraniczne sieci handlowe. Z czasem firma rosła w siłę powiększając się o kolejne punkty handlowe. Aktualnie na mapie naszego kraju jest ich już ponad 2 800.