24.01.2025 / 10:36
StoryEditor

Grupa Muszkieterów z rekordowym wynikiem. Operator sieci franczyzowych Intermarché i Bricomarché zakończył 2024 rok z blisko 11 mld zł obrotu

Grupa Muszkieterów podsumowała działania w 2024 rokuMateriały prasowe

Grupa Muszkieterów rozwijająca w Polsce sieci franczyzowe Intermarché i Bricomarché, osiągnęła w minionym roku obrót na poziomie 10,93 mld złotych. Jest to wzrost o 6,3 procent w stosunku do 2023 roku. Taki rezultat bez wątpienia podkreśla silną pozycję marki na rodzimym rynku detalicznym.

Rekordowy rok dla Bricomarché

Grupa Muszkieterów przekazała informacje dotyczące wyników za 2024 rok. Okazuje się, że był on rekordowy dla sieci Bricomarché, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 13 procent. Firma wskazuje, że jest to wynik znacznie przewyższający dynamikę rynku DIY.

W minionym roku sieć Bricomarché powiększyła się o 21 nowych placówek, co stanowi najlepszy wynik w jej historii. W 2025 roku firma nie zamierza zwalniać tempa i planuje uruchomienie 25 kolejnych punktów handlowych. Łącznie, w ciągu najbliższych czterech lat firma chce otworzyć 100 nowych obiektów.

Muszkieterowie podkreślają w komunikacie, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sieć Bricomarché inwestowała w rozwój technologiczny. W czerwcu 2024 roku firma zakończyła największe w swojej historii wdrożenie cyfrowe, implementując nowoczesny system ERP. Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów złotych objęła wdrożenie systemu zarówno w centrali zakupowej, jak i w magazynach budowlanych.

System w 2025 będzie wdrażany w punktach sprzedaży prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców. Transformacja ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych i poprawę obsługi klientów.

Przypomnijmy, że w sierpniu 2024 roku miały miejsce istotne zmiany w zarządzie Bricomarché w Polsce. Nowym prezesem sieci został Marek Sawa, który zastąpił Jacka Paszke. Marek Sawa, związany z Grupą Muszkieterów od 2008 roku, jest właścicielem sklepów Bricomarché w Lubaniu, Głogowie i Lubinie. Jako Prezes jest odpowiedzialny za realizację strategii rozwoju sieci na terenie całej Polski.

- W 2024 roku Bricomarché ponownie potwierdziło swoją pozycję dynamicznie rozwijającej się marki w polskim sektorze DIY. Osiągnęliśmy ten sukces dzięki intensywnemu rozwojowi naszej sieci. Rekordowe otwarcie 21 nowych sklepów w minionym roku to dowód na skuteczność naszych działań, a w 2025 roku planujemy podnieść poprzeczkę i uruchomić aż 25 kolejnych placówek. Wdrożenie systemu ERP umożliwiło nam znaczące usprawnienie procesów operacyjnych, poprawę efektywności oraz – co kluczowe – podniesienie jakości obsługi naszych klientów - mówi prezes sieci Bricomarché w Polsce, Marek Sawa.

Sieć Intermarché umocniła swoją pozycję na rynku

Sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na

stałej powierzchni (LFL), przy mocno wyhamowującym rynku, zarówno ilościowo, jak i pod kątem dynamiki inflacji. Sieć tym samym stopniowo umacnia swoją pozycję na rynku, rozpoczynając zapowiadany powrót do ekspansji. W ubiegłym roku Intermarché otworzyło 4 nowe sklepy, a w 2025 roku planuje około 15 nowych otwarć.

Grupa Muszkieterów przypomina w komunikacie, ze wraz z Auchan Polska, sieć Intermarché rozpoczęła długoterminowy sojusz zakupowy. Obie marki stworzyły wspólną jednostkę prawną, która reprezentuje je w rozmowach z dostawcami, zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi. Celem współpracy jest optymalizacja zakupów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami – dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek.

Sieć kontynuowała modernizację sklepów, wprowadzając koncept Power w 12 kolejnych placówkach. Obecnie 41 sklepów działa w tym modelu, a kilkanaście wdrożyło jego elementy. Sklepy po remoncie odnotowały wzrost obrotów do 25 procent, a także wzrost liczby klientów i wartości koszyka.

Intermarché planuje przebudowę wszystkich supermarketów do 2027 roku, a prace w kolejnych sklepach trwają. Najbliższe reotwarcia po modernizacji będą miały miejsce w Knurowie, Bytomiu, Turku i Gryfinie.

W sklepach instalowano kolejne kasy samoobsługowe – obecnie znajdują się już w 113 placówkach na terenie Polski. Wdrożono nową platformę cyfrową, która wspiera procesy lojalnościowe oraz rozwój e-commerce.

W komunikacie firmy czytamy, że stacje paliw Intermarché zakończyły migrację na nowy system informatyczny, który zintegrowany jest z systemem sklepów, co umożliwia skoordynowane działania w obszarze lojalnościowym.

Z końcem 2024 roku, w Zarządzie sieci Intermarché w Polsce nastąpiły kluczowe zmiany. Stanowisko Prezesa objął Adrian Podziemski, związany z Grupą Muszkieterów od 2012 roku, właściciel trzech supermarketów Intermarché: dwóch w Piekarach Śląskich oraz w Rudzie Śląskiej. W swojej nowej roli nadzoruje działalność spółki SCA PR Polska, odpowiedzialnej za strategię handlową Intermarché w Polsce oraz SCA Petrole, zarządzającej dystrybucją paliw na ponad 70 stacjach przy supermarketach sieci. Do Adriana Podziemskiego dołączyło czterech właścicieli sklepów Intermarché: Grzegorz Gruca, Piotr Płażalski, Paweł Czerwiński oraz Dominik Majchrzak, którzy wspólnie tworzą nowy Zarząd.

- Zakończenie 2024 roku z wynikiem wzrostu sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni, 4 nowymi sklepami oraz intensywną modernizacją sieci to efekt konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Intermarché w Polsce. Nasza współpraca zakupowa z Auchan Polska w ramach sojuszu INAU oraz wdrożenie przez nas innowacyjnych rozwiązań, takich jak kasy samoobsługowe czy nowa platforma cyfrowa, pozwalają nam na dalszą optymalizację procesów zakupowych, poprawę doświadczeń klientów i lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb. Planujemy dalszą ekspansję, a także inwestycje w modernizację sieci, co umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku i dynamiczny rozwój w 2025 roku – mówi Prezes sieci Intermarché w Polsce, Adrian Podziemski.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

05. luty 2025 10:41