13.08.2024 / 12:27
StoryEditor

Kolporter rozwija sieć saloników prasowych i zachęca kandydatów na ajentów "bezpiecznym modelem współpracy"

W pierwszym półroczu 2024 roku w sieci saloników Kolportera prowadzone były prace modernizacyjne i optymalizacyjne. W ciągu sześciu miesięcy od nowa zaaranżowano osiemnaście funkcjonujących saloników, otworzono też siedem nowych. Detalista zachęca potencjalnych ajentów, oferując "bezpieczny model współpracy".

– Cały czas pracujemy nad optymalizacją sieci saloników. Analizujemy rynek, sprawdzamy trendy zakupowe, śledzimy nowinki technologiczne, aby wdrożyć w naszej sieci najlepsze rozwiązania, które sprawią, że saloniki będą nie tylko funkcjonalne, przejrzyste, ale przede wszystkim przyjazne dla każdego klienta. Dbamy o to, aby w naszym punkcie każdy znalazł coś dla siebie, dlatego stawiamy na różnorodność produktową. Takie podejście stawia przed nami wyzwania związane z wyposażeniem i wystrojem saloników – mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.

Ergonomiczna aranżacja saloników

– Aranżacja wnętrza pod nowe kategorie produktowe nie jest zadaniem prostym. Saloniki charakteryzują się różnym układem i wielkością sal sprzedażowych. Naszym zadaniem jest takie dostosowanie i rozmieszczenie regałów, gablot, ekspozytorów, aby salonik był przestronny, a szukanie produktów wygodne i przejrzyste. W swoich pracach kierujemy się ergonomią, dlatego wydzielamy strefy zakupowe, tak aby klient zainteresowany konkretnymi produktami wiedział, gdzie ich szukać – mówi Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w pionie saloników Kolportera.

Poza pracami nad optymalizacją saloników w pierwszych sześciu miesiącach br. na mapie sieci Kolportera pojawiło się siedem nowych punktów.

– Cały czas szukamy lokali, w których moglibyśmy stworzyć salonik. Kierując się zrównoważonym rozwojem sieci wybieramy nie tylko punkty znajdujące się w wielkich miastach, galeriach handlowych, ale i w skupiskach handlu czy w mniejszych miejscowościach. Nasze punkty mają znajdować się w miejscach łatwo dostępnych dla klienta, w pobliżu ciągów komunikacyjnych, w miejscach atrakcyjnych i często odwiedzanych przez klientów – podkreśla Małgorzata Czajewicz.

Ajenci poszukiwani

– Rynek handlu cały czas się zmienia. Firmy zamykają się, przebranżawiają, rezygnują z części działalności, a ludzie, którzy są z nimi związani z niepewnością patrzą w przyszłość. Coraz więcej osób szuka bezpiecznego partnera biznesowego, takiego jak Kolporter – mówi Agnieszka Michta, kierownik działu umów w pionie saloników prasowych Kolportera.

– Jako firma oferujemy, skierowany do osób prowadzących lub chcących prowadzić własną działalność gospodarczą bezpieczny model współpracy. Jako nieliczni na rynku nie wymagamy wkładu własnego i nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat od ajentów. Ajent zostaje przeszkolony i otrzymuje od Kolportera w pełni wyposażony i zatowarowany salonik, w którym od razu może zacząć pracę. Nie musi martwić się o produkty ze starą akcyzą, zwroty i przeterminowane towary. O wszystko dbają pracownicy Kolportera, więc ajent nie ponosi żadnego ryzyka związanego z prowadzeniem działalności – dodaje.

16. wrzesień 2024 22:18