Jak otworzyć własny salonik prasowy?
Saloniki Kolporter są prowadzone przez ajentów prowadzących własne, jednoosobowe działalności gospodarcze: - Nie wymagamy wkładu własnego, nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat od ajentów. Osoby, które zdecydują się z nami współpracować w tym modelu, nie ponoszą więc ryzyka – opowiada Dawid Rychłowski, doradca ds. rekrutacji w Kolporterze. Sieć gwarantuje wynagrodzenie podstawowe i atrakcyjny system prowizyjny.
Ile potrzeba wkładu własnego, żeby otworzyć salonik?
– Kandydaci, którzy zgłaszają się do nas, cenią sobie przejrzystość warunków i łatwość nawiązywania współpracy z Kolporterem, minimum formalności, a przede wszystkim doceniają brak barier, które często utrudniają, a nawet uniemożliwiają nawiązanie współpracy. Szkolimy kandydata na ajenta, a po podpisaniu umowy oddajemy mu w pełni wyposażony i zatowarowany salonik. Nasi ajenci nie muszą się martwić o zwroty i przeterminowane towary. Są one własnością Kolportera, więc to my o nie dbamy. Procedury związane ze zwrotami, starą akcyzą czy przeterminowanymi produktami nie obciążają w żadnym stopniu ajentów – dodaje Dawid Rychłowski.
Gdzie sieć Kolporter otwiera kolejne saloniki?
W 2023 roku otwarto 11 nowych punktów, m.in. w Warszawie, Toruniu, Koninie czy Ostrowie Wielkopolskim. Kolporter otworzył też placówki w mniejszych miastach i miejscowościach, takich jak: Pionki, Włoszczowa, Chełmża Sienno, Iwaniska, Milejów i Dukla.
Które saloniki Kolporter zmodernizowano?
Wystrój zmieniono w salonikach zlokalizowanych m.in. w: Galerii Korona (Kielce), Galerii Posnania (Poznań), Galerii Krakowskiej (Kraków), Centrum Handlowym Auchan (Włocławek), Galerii Bronowice (Kraków), Galerii Tulipan (Łódź), Galerii Mistrza Jana (Węgrów), Galerii Świt (Tarnów), czy na dworcach PKP w Sopocie i Krakowie. Siedem saloników, które przeszły metamorfozę wnętrza znajduje się na osiedlach, ulicach handlowych i przystankach komunikacji miejskiej. Takie saloniki zlokalizowane są na przykład przy ulicy: Harnasie w Lublinie, Jana Pawła II w Warszawie, Zgierskiej w Łodzi, czy Żeromskiego w Radomiu.
– Ubiegły rok obfitował w różne prace związane z ulepszaniem wnętrz w naszych salonikach. W większości z nich, bo aż w 382 punktach, przeprowadzaliśmy zmiany polegające na przystosowaniu regałów i gablot pod nowe produkty, a także wymianie regałów na nowe, przeznaczone na artykuły z konkretnej kategorii. W 36 punktach zmieniliśmy całkowicie wystrój, ich wnętrza zaaranżowano od nowa – informuje Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w Pionie Saloników Prasowych Kolportera.
Zmiany na rynku prasy w Polsce
Niedawno Ruch poinformował, iż wycofuje się z dystrybucji prasy drukowanej. Informacja była o tyle zaskakująca, bo od kilkudziesięciu lat ta firma kojarzona jest głównie ze sprzedaży gazet. Jej punkty handlowe również prowadzone są przez niezależnych przedsiębiorców na zasadzie ajencji. Jak ustalił portal franzczyzawhandlu.pl – ich działalność jest niezagrożona i prasa będzie nadal do nich dostarczana.