Sektor FMCG wyraźnie wychodzi z kryzysu związanego ze spadkiem konsumpcji. Eksperci zgodnie podkreślają, że 2024 rok jest zdecydowanie lepszy dla branży. Nie inaczej jest w przypadku rynku franczyzowego, choć tutaj - jak zaznacza Arkadiusz Słodkowski z POF, do ideału wciąż jest jeszcze daleka droga.
- Oczywiście, że nastąpiło odbicie, ale zmiany przepisów, a także rosnące koszty energii i zwiększająca się pensja minimalna spowodowały, że na rynku franczyzy nie wróciliśmy do poziomu wzrostu sprzed pandemii - mówi Arkadiusz Słodkowski z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Co czeka nas w 2025 roku?
Arkadiusz Słodkowski w rozmowie z naszym portalem podzielił się także spotrzeżeniami dotyczącymi sytuacji na rodzimym rynku franczyzowym w przyszłym roku, prognozując m.in. które branże poszerzą swoją działalność.
- Stawiałbym na nienasycone rynki, gdzie może przybywać klientów. Wszystkie franczyzy związane z ochroną zdrowia, zdrowym stylem życia, młodym wyglądem powinny rosnąć. Fitness kluby, salony kosmetyczne - to moje typy. Mamy coraz więcej pieniędzy, starzejemy się jako społeczeństwo, więc będziemy coraz bardziej walczyć o młodość. W dodatku statystyki z krajów zachodnich wskazują, że grupa np. ćwiczących aktywnie w fitness klubach będzie w Polsce rosnąć - mówi ekspert z POF.
Przypomnijmy, że wśród wspomnianych sieci franczyzowych z branży fitness, znajduje się firma Xtreme Fitness Gyms, która kilkanaście dni temu oficjalnie zapowiedziała start nowego projektu. Mowa o Xtreme Kids - salach zabaw dla dzieci, których głównym elementem będzie siłownia. Przedstawiciele marki zapowiedzieli, że w przyszłym roku planują otworzyć 8-10 tego typu obiektów.