Spiżarnia Food Wholesaler to firma, która dostarcza Polakom mieszkających za granicą rodzime produkty. Spółka współpracuje z ponad 1100 sklepami. W swojej ofercie posiada ponad 13 tys. artykułów, w tym m.in. słodycze, kawy i herbaty, przetwory, napoje, wędliny, mięso, produkty schładzane w tym nabiał i tłuszcze, ciasta gotowe, warzywa oraz artykuły chemiczno-kosmetyczne i produkty sezonowe.
Dla Spiżarni rynek brytyjski jest największym. Spółka zaopatruje tam ponad 600 lokalnych sprzedawców, zatrudniając sama 80 pracowników.
Nowy magazyn w Anglii
W związku z dynamicznym rozwojem Spiżarnia poszukiwała większych powierzchni. Magazyn w angielskim Gainsborough ma ponad 2 tysiące metrów kwadratowych powierzchni, w tym 300 metrów kwadratowych chłodni. Posiada również pomieszczenia biurowe i duży parking, niezbędny przy prowadzeniu tego typu działalności.
W Anglii lubelska firma posiada również magazyny w Londynie i Manchesterze, a w Irlandii Północnej - w Portadown. Z kolei w Holandii zlokalizowany jest piąty cross-dock Spiżarni, skąd zaopatrywane są rynki w Belgii, Niemczech, Austrii oraz Grecji i Hiszpanii.
- Nasza logistyka musi odpowiadać na zmieniające się warunki operacyjne w jakich przyszło nam działać. Nowe przepisy wymiany handlowej z Unią Europejską sprawiają, że działając na rynku brytyjskim musimy być blisko naszych odbiorców i szybko reagować na ich potrzeby. Dlatego poszukiwaliśmy lokalizacji, mającej dogodne położenie względem naszych szlaków komunikacyjnych z kontynentem europejskim. Jesteśmy bardzo
zadowoleni z nowego miejsca, to nowoczesny magazyn, zasilany energią z paneli fotowoltaicznych - mówi Przemysław Duklas, dyrektor Spiżarni w Wielkiej Brytanii.
Sklepy franczyzowe &Market
Spiżarnia jest także operatorem sieci franczyzowej &Market. Obecnie liczy ona 180 sklepów. Najwięcej z nich, bo aż 130 mieści się w Wielkiej Brytanii. 40 punktów zlokalizowanych jest w Holandii, a pozostałe w Niemczech.
Sklepy &market oferują wysokiej jakości polskie produkty dopasowane do potrzeb lokalnej społeczności. Dodatkowym atutem są ceny towarów promowanych w cyklicznej gazetce promocyjnej.
Co ciekawe, właściciele sklepów, którzy chcą współpracować z siecią, nie muszą
rezygnować z nazwy własnej, do której są przyzwyczajeni. Lubelska firma posiada franczyzę typowo miękką, nie oczekując zbyt wiele od swoich partnerów. Operator dostarcza im produkty, których najbardziej potrzebują. Pomaga także m.in. w ułożeniu lokalu.
Spiżarnia została założona około 20 lat przez dwóch przyjaciół z Lublina - Daniela Jeleniewskiego i Karola Wrońskiego. W 2004 roku odbyli oni pierwszą podróż do Wielkiej Brytanii, gdzie na pożyczonej przyczepie przywieźli tamtejszej Polonii rodzime artykuły pierwszej potrzeby. Ich pomysł był początkiem wielkiej przygody. Z czasem stali się bowiem jedną największych polskich firm zajmującą się dystrybucją towarów z branży FMCG, czyli produktów spożywczych (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał) oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych z magazynów w Polsce za granicę. Magazyn w Gainsborough jest kolejnym punktem strategicznym spółki. Wśród nich należy wymienić także m.in. Centrum Dystrybucyjne w Lublinie zatrudniające ponad 400 osób, a także otwarty w tym roku oddział w Gdyni.