Podlaska Złota Setka to doroczne podsumowanie kondycji gospodarczej regionu największego tytułu prasowego, czyli "Kuriera Porannego", w którym prym wiodą przede wszystkim giganty z branży mleczarskiej - Mlekovita i Mlekpol. Kapituła rankingu, złożona z reprezentantów środowiska biznesowego i eksperckiego, natomiast w niejawnym głosowaniu wśród wielu nominacji menedżerów największych i najbardziej prężnie działających podlaskich przedsiębiorstw, wybiera tego jednego.
Podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku ogłoszono wyniki, a nagrodę odebrała Sylwia Władyko, która zgodnie z uzasadnieniem "stworzyła silny organizm gospodarczy zrzeszający prawie 3 tys. sklepów w Polsce". Zwyciężczyni pokonała czterech innych menedżerów.
- Mogę powiedzieć, że żeby wygrać, trzeba grać. 15 lat temu, zaczynając od 20 sklepów nie marzyliśmy nawet o tym, że będziemy mieli tyle sklepów partnerskich w całej Polsce, ale podjęliśmy ryzyko. Podobnie, jak nie marzyliśmy o tym, że będziemy mieli taki obiekt, jak Chorten Arena! Spełniliśmy nasze marzenia, dzięki determinacji i ciężkiej pracy. Dziękuję wszystkim tym ludziom, którzy pracują w naszych sklepach znając najlepiej potrzeby konsumentów i całemu naszemu zespołowi, który każdego dnia z pasją działa na rzecz ponad 3000 sklepów – podkreśliła Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten.
Podczas Gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej Grupa Chorten została też doceniona specjalną nagrodą Mlekovity za dotychczasową współpracę handlową.
Chorten chce wspierać franczyzobiorców
Przypomnijmy, że Grupa Chorten zaprezentowała niedawno plany i cele na 2025 rok. Z zapowiedzi spółki wynika, że położy ona duży nacisk na szkolenia i wsparcie dla właścicieli sklepów.
- Chcemy, by ich biznes był rentowny i przynosił satysfakcjonujące korzyści. Wiemy, że rynek jest konkurencyjny, jednak jesteśmy przekonani, że sklepy z polskim kapitałem nadal mają duży potencjał. Wyzwaniem jest dalsza konsolidacja sklepów niezrzeszonych, które mogą więcej zyskać w grupie na efekcie synergii, a samodzielnie są zagrożone - mówiła w rozmowie z naszym portalem Monika Kosz-Koszewska, rzeczniczka prasowa Grupy Chorten.
Przedstawicielka firmy dodała, że spółka pomaga w procesie remodelingów i unowocześniania punktów handlowych, wdraża także rozwiązania informatyczne oraz narzędzia, które sprawiają, że sklepy mogą być łatwiej zarządzane.
- Jesteśmy w stanie wspierać detalistów na każdym etapie działalności w handlu. W naszej grupie działają zarówno sklepy typu market, mniejsze osiedlowe punkty, jak i punkty specjalistyczne - alkoholowe i mięsne. Jeśli w naszym uznaniu sklep ma potencjał, na który składają się m. in. dobra lokalizacja, odpowiedni standard, chęć realizacji naszej polityki handlowej i dobra opinia kupiecka, zapraszamy do współpracy - tłumaczyła rzeczniczka prasowa.
Monika Kosz-Koszewska podkreśliła, że Grupa Chorten prowadzi model partnerskiej współpracy optymalny dla właścicieli sklepów, którzy chcą pozostawać niezależni, a otrzymywać wsparcie handlowo-doradcze.
- Nie jesteśmy typem twardej franczyzy. W naszej umowie nie ma zapisów o zakazie konkurencji, okresie karencji czy kar umownych. Partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, niczym więc nie ryzykują. Współpraca opiera się na wsparciu detalistów poprzez wynegocjowane dla całej grupy sklepów atrakcyjnych warunków handlowych, a jednocześnie Grupa Chorten pozyskuje od dostawców wysokie środki przekazywane właścicielom sklepów - mówiła przedstawicielka spółki.