Jesienią ubiegłego roku, Wojciech Słowański - dyrektor ds. rozwoju w Grupie PSB Handel informował w rozmowie z naszym portalem że firma planuje na 2025 rok serię otwarć nowych punktów handlowych.
- Chcemy otwierać co najmniej trzydzieści sklepów rocznie. Osiągnięcie liczby 400 sklepów pod marką Mrówka w roku 2025 jest więc jak najbardziej realnym scenariuszem - mówił Wojciech Słowański.
Wygląda na to, że zamiary marki mogą znaleźć odzwierciedlenie w rzeczywistości. Grupa PSB regularnie otwiera nowe placówki, a ostatnio znacznie przyspieszyła z ekspansją.
Kwietniowe otwarcia
W samym kwietniu firma otworzyła trzy nowe sklepy. Poniżej przedstawiamy ich lokalizację, a także krótką charakterystykę:
- Sklep Mrówka Express - Lipowa (woj. śląskie), ul. Wiejska 1 - punkt handlowy oferuje klientom ponad 400 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej oraz dodatkowe 200 metrów kwadratowych przestrzeni ogrodowej. To kolejna inwestycja firmy Art-Mark z Żywca, która z powodzeniem prowadzi już sklepy w Żywcu, Buczkowicach, Rybarzowicach i Pewli Małej. Otwarcie miało miejsce 4 kwietnia 2025 roku,
- Sklep Mini Mrówka - Margonin (woj. wielkopolskie), ul. Kościuszki 11A - punkt handlowy oferuje klientom 500 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej oraz dodatkowe 200 metrów kwadratowych przestrzeni ogrodowej. Za inwestycją stoją Marta i Remigiusz Śmigiel - młodzi, energiczni przedsiębiorcy z firmy MARDOM, którzy przekształcili dotychczasowy sklep elektryczny w market lokalny działający pod szyldem Mini-Mrówki. Otwarcie miało miejsce 5 kwietnia 2025 roku,
- Sklep Mini Mrówka - Jeziorany (woj. warmińsko-mazurskie), ul. Kolejowa 4A - punkt handlowy oferuje klientom 600 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej i 400 metrów kwadratowych przestrzeni ogrodowej. Inwestycja została zrealizowana przez nowego partnera Grupy PSB - firmę BUDOWLANY Cezary Ciborski i Daniel Zając. Otwarcie miało miejsce 5 kwietnia 2025 roku.
Wcześniej Grupa PSB informowała o otwarciach swoich sklepów w Warszawie, Dzierżoniowie oraz w Tucholi.
Najważniejsze założenia
Z zapowiedzi Wojciecha Słowańskiego wynika, że cyfryzacja, ekspansja sieci oraz inwestycje w zasoby ludzkie to filary, na których firma będzie się koncentrować w tym roku.
- Dla nas jednym z ważniejszych determinantów jest poziom pokrycia kraju w zakresie oddziaływania na klientów. Nasza ekspansja na kolejne miesiące i lata będzie koncentrowała się na tym, by zaistnieć w tych miejscach, w których jeszcze nie mamy swoich placówek. Takich miejscowości jest już stosunkowo niewiele. Aktywnie poszukujemy partnerów na tego typu obszarach - wyjaśnił Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A.
"Nasi partnerzy, to nie franczyzobiorcy"
Jak podkreślił Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A., ich marka to coś więcej niż typowa grupa franczyzowa. Przedsiębiorca wyjaśnia, że działają na zasadzie społeczności.
- Warto zaznaczyć, że nasi partnerzy to nie franczyzobiorcy, gdyż są oni jednocześnie naszymi akcjonariuszami. Współpraca wygląda więc inaczej niż w sieciach franczyzowych. Centrala Grupy PSB istnieje by wspierać interes partnerów, czyli akcjonariuszy spółki. Sukces naszej Grupy jest zależny od sukcesu poszczególnych jej członków. Stale rozwijamy nasze koncepty dbając o dywersyfikację oferty. W naszej ocenie dostosowanie oferty do potrzeb lokalnego rynku jest receptą na sukces. Jesteśmy w tym dobrzy. Dlatego optymistycznie patrzę w przyszłość naszej sieci - tłumaczył Wojciech Słowański.