Xtreme Brands to platforma franczyzowa skupiona na obszarze fitness i wellbeingu. W jej portfolio znajduje się obecnie ponad 100 klubów Xtreme Fitness Gyms, zlokalizowanych głównie w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców oraz cztery przestrzenie Xtreme KiDS - wspierające rozwój dzieci poprzez aktywność fizyczną i zabawę.
Z zapowiedzi firmy wynika, że do 2027 roku sieć ma objąć 380 klubów fitness, a do 2029 – nawet 450 lokalizacji. W tym samym okresie planowany jest rozwój Xtreme KiDS do 110 placówek.
- Jesteśmy gotowi na znaczące przyspieszenie naszej ekspansji i wejście na nowe rynki. Dzięki wsparciu bValue – zarówno finansowemu, jak i strategicznemu – będziemy rozwijać sieć w modelu klubów własnych i franczyzowych, oferując naszym partnerom biznesowym jeszcze lepsze warunki współpracy oraz wykorzystanie narzędzi cyfrowych, które pozwolą nam na wzmocnienie istniejących i zbudowanie nowych relacji z klubowiczami - mówi James Cotton, prezes zarządu Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS.
Ekspansja zagraniczna i rozwój formatu Xtreme KiDS
Nowa strategia zakłada ekspansję m.in. do Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier. Równocześnie intensywnie rozwija się koncept Xtreme KiDS, który odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości przestrzenie edukacyjno-sportowe dla najmłodszych. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą poszerzyć ofertę i skierować ją do całych rodzin, co zdecydowanie zwiększa potencjał biznesowy lokalizacji.
- Nasz model Xtreme KiDS opiera się na trzech wartościach: ruch, rozwój, rodzina. Ruch to zdrowie, rozwój następuje przez zabawę, a rodzina to siła. Mamy już blisko 20 franczyzobiorców, którzy czekają na start własnych lokalizacji. W 2025 roku planujemy uruchomienie około 10 nowych lokalizacji i dalszy rozwój tego segmentu – mówi Łukasz Nowakowski, Co-founder & CFO Xtreme Brands.
Polacy chcą ćwiczyć
Zainteresowanie aktywnością fizyczną w Polsce rośnie z roku na rok. Jak informują przedstawiciele Xtreme Brands, obecnie 8-9 procent naszych rodaków regularnie korzysta z klubów fitness. To niemal tyle co średnia europejska (10 procent). W krajach rozwiniętych wskaźnik ten sięga z kolei 15-20 procent.
- Duże miasta są już w znacznym stopniu nasycone, ale wciąż dostrzegamy w nich potencjał. Jako marka typu ‘convenience‘ chcemy być blisko naszych użytkowników iich codziennego rytmu życia. Naszym głównym celem pozostają jednak mniejsze miejscowości, gdzie zapotrzebowanie na nowoczesny fitness jest ogromne. W Polsce ponad 1800 gmin wciąż nie ma żadnego sieciowego klubu fitness. My skutecznie to zmieniamy - mówi Łukasz Dojka, Founder & Chairman of the Board Xtreme Brands.
Bliskość siłą
Według raportu EuropeActive i Deloitte, 80 procent osób wybiera klub fitness w promieniu 15 minut od miejsca zamieszkania lub pracy. Model Xtreme idealnie wpisuje się w te potrzeby - oferując wygodne, lokalne i rentowne lokalizacje.
- Naszą siłą jest umiejętność budowania silnych i rentownych biznesów w starannie dobranych lokalizacjach, przy jednoczesnym partnerskim podejściu do franczyzobiorców. Odpowiadamy na potrzeby różnych grup docelowych - rozwijając sieć nowoczesnych klubów treningowych i tworząc innowacyjne przestrzenie dla dzieci, łączące aktywność fizyczną, edukację i zabawę - podkreśla Łukasz Dojka.
bValue - nowy inwestor
Fundusz bValue, który specjalizuje się w skalowaniu dynamicznych biznesów, wnosi do Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS nie tylko kapitał, ale także know-how w zakresie strategii wzrostu i optymalizacji procesów operacyjnych.
- W środowisku inwestorskim mówi się, że dobra franczyza w usługach jest jak Software-as-a-Service w oprogramowaniu. Obydwa modele są skalowalne, mają powtarzalne przychody i wystandaryzowane systemy, co przekłada się na spore zainteresowanie inwestorów. Franczyza musi przynosić jednak realną wartość dla przedsiębiorców, którzy się w nią angażują, mierzoną wzrostem liczby klientów i końcowym zyskiem. W ten sposób napędza się z kolei efekt kuli śniegowej – im więcej zadowolonych franczyzobiorców, tym większa pula nowych, zainteresowanych dołączeniem do systemu – mówi Maciej Balsewicz, Founder & Managing Partner bValue Fund.
Maciej Balsewicz dodaje, że jego firma jest pod ogromnym wrażeniem tempa rozwoju Xtreme Brands oraz wyników, jakie osiągają franczyzobiorcy marek Xtreme Fitness Gyms i Xtreme KiDS.
- Z naszym wsparciem finansowym i merytorycznym obydwa systemy będą się dalej dynamicznie rozwijać tworząc liderów kategorii w regionie CEE - dodaje.