16.11.2023 / 03:22
StoryEditor

Czy w sklepach może nie być kolejek? Polski start-up chce udowodnić, że to możliwe

Kolejki do kas przejdą kiedyś do historii?Unsplash
SmartCart to nie tylko zwykły koszyk, ale mobilna kasa. Za opracowaniem inteligentnego wózka stoi polski start-up ZeroQs z Olsztyna. Czy najnowszy technologiczny wynalazek odmieni nasze zakupy i spowoduje, że kolejki ze sklepów znikną?

Nowy projekt przyciągnął już uwagę kilku sieci handlowych. Sięgnęły po niego między innymi Społem i Detal Centrum. Ale to dopiero przedsmak tego, na co liczą pomysłodawcy.

SmartCart - Inteligentny samoobsługowy wózek

Działanie mobilnych kas samoobsługowych zostało przetestowane już w kilku sieciach sklepów. Inteligentny wózek zakupowy posiada zdolność automatycznego skanowania produktów w momencie włożenia ich do koszyka oraz naliczania płatności po dokonanym zakupie.

Wygląda na to, że projekt SmartCart może wkrótce wyznaczać nowe standardy w handlu. Jak podaje dziennik Rzeczpospolita posiada on wiele zalet. Może poprawić i udoskonalić system zakupowy, wpłynąć na zadowolenie klientów, nie wspominając już o tym, że sieci handlowe zaoszczędzą na zatrudnieniu. Nowy technologiczny wynalazek pozwoli też zredukować ludzkie błędy w naliczaniu.

Nasza technologia nie tylko pozwala sieciom handlowym zaoferować klientom nowy poziom doświadczeń poprzez szybkie i wygodne zakupy bez kolejki, lecz także zwiększa ich bezpieczeństwo i pozwala na znaczące oszczędności związane z mniejszym zapotrzebowaniem na personel – dla Rzeczpospolitej Jarosław Kaczmarczyk, prezes ZeroQs

Jak działa SmartCart?

Klient, wkładając produkty do koszyka, skanuje kod kreskowy każdego z nich przy użyciu wbudowanego czytnika. System wagowy i wizyjny kontroluje cały proces zakupowy, co zabezpiecza sieci handlowe przed ewentualną kradzieżą, próbą oszustwa lub pomyłką klienta. W momencie opuszczania sklepu przez klienta płatność pobierana jest automatycznie z jego konta – opisuje Jarosław Kaczmarczyk

Firma z Olsztyna zamierza nie tylko wejść we współpracę z rodzinnymi placówkami, ale ma w planach ekspansję na nowe, zagraniczne rynki.

21. listopad 2024 11:01