20.08.2024 / 17:13
StoryEditor

Jak sprawić, by klient czuł się równie dobrze w każdym naszym punkcie sprzedaży?

Gutenberg

Autorska platforma Go-Local Hub, to odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców działających w modelu franczyzowym oraz prowadzących rozproszoną sieć sprzedaży.

Łatwość i intuicyjność zarządzania spójnym customer experience powinna rosnąć wraz z siecią sprzedaży. W tym celu powstało Go-Local Hub.  

Przedsiębiorstwa prowadzące biznes oparty na własnych lub partnerskich punktach sprzedaży stają przed różnorodnymi wyzwaniami wynikającymi z charakteru oraz rodzaju prowadzonej działalności. Bardzo ważnym aspektem jest wielkość, jakość oraz rodzaj wsparcia merytorycznego i biznesowego, którego franczyzodawca udziela firmie pracującej pod jego szyldem.  

Wyzwanie: By każdy punkt sprzedaży był zaopiekowany tak, jak sklep flagowy 

Większość firm posiadających rozproszoną sieć dystrybucyjną, sprzedażową, serwisową lub bazującą na modelu franczyzowym dysponuje mniej lub bardziej zautomatyzowanymi rozwiązaniami wspierającymi prowadzenie biznesu. Systemy wspierające obsługę sieci w zakresie materiałów reklamowych, utrzymania spójności komunikacji wizualnej oraz jakości tzw. in-store designu są jednak ciągle rzadkością. A przecież każdy konsument, niezależnie od lokalizacji, oczekuje najwyższej jakości obsługi oraz spójności w doświadczaniu usługi lub produktu. Nie ma znaczenia, czy jest to mała miejscowość, wielkopowierzchniowe centrum handlowe czy ścisłe centrum aglomeracji miejskiej jakość obsługi, customer experience oraz look & feel są gwarancją retencji konsumenta i jego lojalności. 

Odpowiedź: Platforma Go-Local Hub 

W odpowiedzi na oczekiwania rynku agencja Gutenberg Warsaw stworzyła autorski Go-Local Hub. Jest to kompleksowa platforma direct-2-business dedykowana wielkoskalowym strukturom sprzedaży (również w modelu franczyzowym), pozwalająca na zarządzanie pełnym spektrum działań marketingowych począwszy od koncepcji projektu, a skończywszy na logistyce dostarczenia wyprodukowanych materiałów. 

Platforma Go-Local Hub zaprojektowana jako wsparcie dla działań tzw. marketingu lokalnego początkowo obejmowała zadania związane z dystrybucją produkowanych dla sieci franczyzowych materiałów marketingowych. Jednak dynamiczny rozwój serwisów związanych z e-commerce, m.in. takich jak sieci pick-up pointów, dostawa następnego dnia, udogodnienia w nadawaniu i zwrocie przesyłek, wpłynęły na zmianę podejścia franczyzobiorców do scentralizowanego semiautomatycznego środowiska, którego celem jest utrzymanie spójności na poziomie jakości komunikacji oraz dostarczanych usług marketingowych.  

Go Local Hub to nie tylko automatyzacja komunikacji na linii centrala – partnerzy  czy prostota i łatwość składania zamówień przez użytkowników platformy, ale też wsparcie szerokiego spektrum celów biznesowych sieci franczyzowych. Poza optymalizacją kosztów, zwiększeniem efektywności oraz poprawą jakości pozwala również między innymi na: 

  • utrzymanie wysokich standardów realizowanych usług oraz implementacji wytycznych narzuconych przez centralę,  
  • wsparcie zarządzania personelem poprzez dostęp do materiałów szkoleniowych, 
  • budowanie przewagi konkurencyjnej nad biznesami sieciowymi oraz niezależnymi lokalnymi przedsiębiorcami poprzez uzyskanie wsparcia na poziomie logistycznym dzięki scentralizowaniu punktów wysyłki materiałów (fulfillment), 
  • korzystając z rozwiązań technologicznych realizować wysoką personalizację materiałów POS niezbędnych do prowadzenia skutecznych działań marketingowych i sprzedażowych, 
  • uczestnictwo w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych oraz ewolucji modelu funkcjonowania rozproszonych sieci sprzedażowych, co może znacząco wpłynąć na strategie biznesowe franczyzobiorcy, 
  • utrzymywanie stałych responsywnych relacji na linii centrala – sieciowe, partnerskie otoczenie biznesowe w celu uzyskania wsparcia i dostępu do zasobów, które są niezbędne do sukcesu franczyzobiorców. 

Platforma Go-Local-Hub jest rozwiązaniem wspierającym podniesienie efektywności działań marketingowych w oparciu o standaryzację realizowanych zadań, koherentność budowanej komunikacji oraz automatyzację prac projektowych. Co z kolei przekłada się na optymalizację kosztów, poprawę jakości usług oraz realizację personalizowanych zamówień (począwszy od pojedynczego plakatu A1 z imieniem, nazwiskiem oraz zdjęciem przysłowiowego pracownika tygodnia, a skończywszy na globalnych pakietach marketingowych kluczowych kampanii reklamowych).  

21. listopad 2024 10:29