W poniedziałek 27 stycznia, sieć Bricomarché oficjalnie rozpoczęła wdrażanie systemów SAP do swoich sklepów. Testy poprzedziła uroczystość, w której wzięło udział kilkadziesiąt osób zaangażowanych w projekt. Wśród nich znalazł się prezes firmy Marek Sawa.
- Rok 2024 upłynął pod znakiem wprowadzania systemu w centrali sieci. To tutaj mają miejsce między innymi procesy logistyczne, informatyczne i zakupowe, które wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu supermarketów. Po uruchomieniu SAP "na zapleczu", jesteśmy gotowi, by wyjść z nim do punktów sprzedaży - czytamy we wpisie sieci zamieszczonym w serwisie "LinkedIn".
W trakcie spotkania wspomniany Marek Sawa przybliżył znaczenie przedsięwzięcia, a także podziękował za owocną pracę wszystkim osobom, które wzięły w nim udział. Głos zabrała także kierowniczka projektu Emilia Kasprzyk, omawiając szczegółowy harmonogram testów.
Podczas wydarzenia zaprezentowano m.in. techniczne rozwiązania, które zagwarantują skuteczność i sprawność prac oraz omówiono kategorie ewentualnych błędów.
"Nowa era funkcjonowania"
Sieć zakończyła wdrożenie systemu w centrali zakupowej oraz składach budowlanych w czerwcu minionego roku. Wówczas rozpoczęto przygotowania do kolejnego etapu, jakim jest rozszerzenie zakresu jego funkcjonowania o wszystkie punkty sprzedaży prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. Łączna inwestycja w nowe rozwiązania informatyczne wyniesie kilkadziesiąt mln zł.
Firma przekazała w komunikacie, że implementacja systemu wpłynie na zwiększenie automatyzacji procesów, co powinno przełożyć się na poprawę rentowności sieci Bricomarché oraz bardziej efektywne zarządzanie jednostkami centralnymi i pojedynczymi supermarketami. Nowoczesne narzędzie umożliwi także skuteczne zarządzanie i kontrolę nad operacjami finansowymi, co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie efektywności operacyjnej. Zmniejszy się także ryzyko występowania błędów i niezgodności.
- Wdrożenie systemu SAP S/4HANA ma rozpocząć nową erę naszego funkcjonowania. Erę, w której wszystkie decyzje oparte będą o rzetelne, przejrzyste i łatwe do pozyskania analizy. Jednak spójne dane to nie wszystko. Naszym celem jest przede wszystkim poprawa produktywności, a co za tym idzie – odzyskanie cennego czasu, który przeznaczymy na działania dotyczące wzrostu naszych przychodów i zysków. Ambicją Bricomarché jest zajęcie trzeciej pozycji na polskim rynku "dom i ogród" i przeprowadzona transformacja cyfrowa ma nas do tego celu przybliżyć - tłumaczyła w czerwcu minionego roku Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna Bricomarché.
SAP S/4HANA Cloud to kompleksowy, modułowy i wielokrotnie nagradzany system ERP. Wbudowane technologie sztucznej inteligencji i analityki umożliwiają prowadzenie działalności bez przerw z dowolnego miejsca.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.