Promocje w porozumieniu z producentami
Standardowo sieci detaliczne przygotowują promocje gazetkowe, banerowe, plakatowe, akcje in-outowe itp działania. Większość promocji które są organizowane, odbywa się w porozumieniu z producentami. Tak jest m.in. w jednej z franczyzowych sieci: - W ostatnich latach ciężko jest planować promocje na popularne produkty świąteczne ponieważ często te same artykuły są oferowane przez sklepy z kanału nowoczesnego w znacznie niższych cenach. Oczywiście dodam, że zdecydowana większość producentów tych produktów twierdzi, że zaniżanie cen odbywa się poza ich wiedzą i bez ich zgody - uważa Wojciech Grzeszczak z sieci Limonka.
Majonez Kielecki czy Winiary?
Na Święta Polacy kupują częściej (lub większych ilościach) takie produkty jak: mięsa i kiełbasy, jaja, wyroby cukiernicze (lub półprodukty do ich wykonania), nalewki i mocne alkohole czy majonezy. Abstrahując od sporu, który toczy wielu rodaków - czy Kielecki jest lepszy od Winiary, czy na odwrót, to majonezy właśnie w tym okresie są szczególnie popularnym dodatkiem do dań. Można zauważyć, że w tym roku ich ceny poszły w górę w większym stopniu niż inne produkty. W przypadku majonezów mamy też z regionalną dostępnością w zależności od producenta. A sieci handlowe (w tym te działające na rynkach lokalnych) lubią akcentować w swoich materiałach promocyjnych, że dany produkt jest regionalny.
Cena wabikiem na klienta
W tym roku to też cena (obok jakości), jest tym co przyciąga klientów do sklepów. Atrakcyjne promocje mogą być magnesem, aby zakupy przedświąteczne zrobić w danej placówce: - Jak zawsze wspieramy polskie rodziny lepszymi cenami w naszych sklepach. Wiemy, że ich budżety mają coraz niższą siłę nabywczą. W okresie przedświątecznym poza promocjami majonezów, groszków, jajek, wędlin utrzymujemy większość produktów w bardzo niskich cenach. Chcąc być na rynku konkurencyjnym wciąż poprawiamy ceny na niższe kupując u najlepszych dostawców. Przybywa nam stałych klientów, a to na pewno jest związane z najlepszymi cenami jakie pokazujemy na naszych półkach. Coraz więcej producentów dostrzega siłę współpracy z rynkiem tradycyjnym - zaznacza Ireneusz Wróbel - przedsiębiorca prowadzący sklepy franczyzowe Lewiatan na Podkarpaciu.
Sieci nie zapominają o Wielkanocy
Wszystkie sieci handlowe już od dłuższego czasu akcentują nadchodzą Wielkanoc. W sklepach tworzone są dedykowane regały, w których eksponowane są słodycze czy ozdoby świąteczne.
Tak czyni m.in. należąca do Grupy Eurocash franczyzowa sieć Delikatesy Centrum. Także sklepy Żabka, które nie są powszechnie uważane za pierwszy wybór na duże zakupy, nie zapominają o Świętach. Przygotowano ofertę specjalna słodyczy świątecznych, a w akcji Żabkobranie przy zakupach za 10 zł można dobrać za 5 zł m.in. jajka lub majonez.