14.02.2024 / 12:46
StoryEditor

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników. Chcą być najbardziej konsumencką siecią franczyzową

Delikarta jest popularnym programem lojalnościowymMateriały prasowe
Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. Grupa Eurocash chce aby Delikatesy Centrum rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców były najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku.

Ilu użytkowników ma Delikarta?

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum Delikarta przekroczył próg 4 mln zarejestrowanych użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Z tygodnia na tydzień około połowa wszystkich osób robiących zakupy w sklepach Delikatesy Centrum korzysta z coraz większej liczby promocji i korzyści w ramach programu. Duży przyrost konsumentów nastąpił po intensywnej kampanii reklamowe prowadzonej w kanale tv..

- Tylko w 2023 r. konsumenci, którzy skorzystali z programu lojalnościowego Delikatesów Centrum zaoszczędzili łącznie ponad 250 mln zł na rabatach i voucherach dzięki regularnym promocjom oraz akcjom specjalnym, takim jak Łappacz, Mega Oszczędzanie, 9+1 Gratis i wiele innych. Konsumenci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień SMS i push, byli informowani o tych korzyściach w pierwszej kolejności. Wersja mobilna programu, czyli aplikacja staje się teraz kanałem pierwszego wyboru dla uczestników programu – informuje Grupa Eurocash.

Ilu Polaków korzysta z programów lojalnościowych? 

Według Monitora Programów Lojalnościowych 2023 ARC Rynek i Opinia, do korzystania z przynajmniej jednego programu lojalnościowego przyznaje się już 64 procent Polaków. Z aplikacji mobilnych korzysta 90 procent z nich. W przypadku Delikarty, użytkownicy mobilni mają najczęściej od 18 do 45 lat, choć grupa osób powyżej 60. roku życia należy do najbardziej aktywnych.

– Najbardziej aktywni są użytkownicy programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy spożywcze. Widzimy to również w wynikach Delikarty. To najbardziej rozwinięty program lojalnościowy w Grupie Eurocash i jeden z najbardziej rozwiniętych na rynku. Nasza aplikacja jest też jedną z najlepiej ocenianą wśród aplikacji sieci spożywczych. Wykorzystuje zaawansowane mechanizmy personalizacji, a w dodatku łączy bieżącą ofertę promocyjną produktów z preferencjami konsumenta oraz mapą dostępności produktów. Ostatnio uruchomiliśmy w programie nowe promocyjne rozwiązanie, tzw. Łappacza – akcję, która w dwóch edycjach przyciągnęła ponad 500 000 unikalnych użytkowników. To pokazuje, że mamy jeszcze przestrzeń, żeby to narzędzie rozwijać – zapowiada Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny. Sieć w najbliższym zapowiada wielką transformację, o czym pisaliśmy niedawno na naszych łamach.

Jedną z funkcjonalności dostępnych w aplikacji Delikarty jest aktualna gazetka Delikatesów Centrum. Tylko w 2023 roku regularnie przeglądało je ponad 300 tysięcy użytkowników miesięcznie, otwierając ją średnio 6,1 razy w miesiącu. 

Zaawansowana personalizacja z korzyścią dla wszystkich

Delikarta w wersji mobilnej zwiększa personalizację w oparciu o najczęściej przeglądane produkty i kategorie. Dzięki programowi Delikatesy Centrum mogą lepiej poznawać preferencje konsumentów i zaspakajać ich potrzeby bardziej merytorycznymi i dopasowanym ofertami, jednocześnie otrzymując stałą informację zwrotną na temat jakości promocji, która stanowi podstawową wiedzę przy planowaniu kolejnych kampanii. Zarówno konsumenci, jak i franczyzobiorcy oraz dostawcy wyrażają satysfakcję z możliwości, jakie tworzy program. 

- Zasięgowy, skuteczny program lojalnościowy, taki jak nasz, dostarcza wiedzy, która pozwala nam lepiej dopasować ofertę do konsumentów, analizować ich preferencje zakupowe i odpowiadać na bieżące potrzeby rynku – podkreśla Alessandro Beda, Dyrektor Marketingu Delikatesy Centrum.

Inne programy lojalnościowe

W ramach Grupy Eurocash rozwija też inne programy lojalnościowe. W sieci Duży Ben funkcjonuje bardzo popularna wśród klientów konceptu Ekipa Dużego Bena, we Frisco.pl – Frisco Friends. Swoją aplikację mają też Lewiatan (Mój Lewiatan) oraz zrzeszone w Eurocash Sieci Partnerskie – ABC, Groszek i Euro Sklep (Moje Sklepy).

21. listopad 2024 12:36