Z badań przeprowadzonych na zlecenie Intermarché w 2023 r., 70 proc. klientów polskich sieci spożywczych bierze udział w akcjach lojalnościowych, a aż 86 proc. wskazuje zdobywane punkty jako optymalny środek płatniczy. Biorąc to pod uwagę sieć Intermarché zdecydowała się uruchomić nową wersję programu lojalnościowego "Moje Intermarché". Prace nad programem rozpoczęto w 3. kwartale 2022 r., a jego realizację poprzedziła wewnętrzna transformacja technologiczna oraz dogłębna analiza planowanych działań.
Jednym z głównych założeń było przygotowanie narzędzia atrakcyjnego i szeroko dostępnego dla klientów sieci. "Katalog nagród" został zaprojektowany w sposób umożliwiający nagradzanie różnych grup odbiorców – zarówno regularnych, jak i okazjonalnych klientów, którzy kupują mniej i tych, którzy kupują więcej. Zachowanie przyjaznego interfejsu i łatwości nawigacji po aplikacji mobilnej, było również bardzo istotne w procesie prowadzonych zmian.
Punkty za zakupy
W nowej odsłonie programu lojalnościowego został wprowadzony system punktowy. Dokonując zakupu, po zeskanowaniu wirtualnej lub fizycznej karty Moje Intermarché, za każde wydane 10 zł na indywidualne konto klienta trafi 1 punkt, tzw. Interek. Następnie punkty będzie można wymieniać na nagrody i kupony zniżkowe z katalogu dostępnego w aplikacji. Kupony zostały podzielone na progi – 10, 20, 30 i 50 punktów. Oznacza to, że pierwszy poziom dostępu klient uzyska już po wydaniu 100 zł na zakupy. Kupony będą utrzymywane w katalogu przez 3 miesiące. Katalog nagród będzie regularnie poszerzany o nowe oferty.
Przewodnikiem po aplikacji jest Interek, który pozwoli klientom w łatwy sposób poznawać nowe możliwości, a w procesie komunikacji będzie informować o programie i jego korzyściach.
Aplikacja angażuje konsumentów
– Mając na uwadze preferencje i potrzeby naszych klientów cały czas pracujemy nad kolejnymi funkcjonalnościami, które w istotny i pozytywny sposób będą wpływać na ich doświadczenia zakupowe. Przed startem długoterminowego programu lojalnościowego, w ramach działań pilotażowych, realizowaliśmy akcję Interpunkty, która była oparta o analogiczne mechanizmy i stanowiła dla nas bardzo wiarygodny test. Jego wyniki pokazały, że klienci Intermarché chętnie angażują się w prowadzone przez nas działania, dzięki którym mają okazje do oszczędzania i zdobywania dodatkowych nagród za zakupy. Na podstawie zdobytego doświadczenia i wiedzy na temat naszych klientów, uruchamiamy dziś program, który w naszym przekonaniu jest odpowiedzią na ich oczekiwania, a przede wszystkim da im możliwość zdobywania ulubionych korzyści na co dzień – mówi Piotr Wojtczak, kierownik ds. marketingu klienta w Intermarché.
Aplikacja Intermarché osiągnęła 1,3 mln pobrań, a miesięcznie aktywnie korzysta z niej ponad 400 tys. użytkowników. Co więcej, ponad 700 tys. klientów sieci jest zarejestrowanych w programie Moje Intermarché, to bardzo duży potencjał już na start odświeżonego programu.
W nowej odsłonie, program pozwoli Intermarché również skuteczniej badać potrzeby ich klientów i odpowiadać na rozpoznawane preferencje, a także lepiej i szybciej komunikować się z klientami.