Prawidłowe umieszczenie nośników informacji wpływa na łatwe i szybkie odnalezienie produktów, co z kolei zwiększa wydajność procesu zakupowego. Pomaga w tym merchandising – działalność marketingowa, polegająca na właściwej prezentacji towarów w sklepach, z uwzględnieniem układu sali sprzedaży.
Merchandising podpowiada, jak prowadzić konsumentów właściwą ścieżką zakupową, jak zachęcać ich za pomocą różnych chwytów marketingowych do zainteresowania się produktami o najwyższej marżowości, jak budować pozytywne skojarzenia i w ten sposób zwiększać sprzedaż.
Szkolenia w osiąganiu celów biznesowych
– Merchandising przyciąga uwagę klientów do konkretnej kategorii asortymentu, budząc ich zainteresowanie i zachęcając do dokonywania zakupów. Efektywne zastosowanie jego zasad prowadzi do zwiększenia wartość koszyka zakupowego – przekonuje Gabriela Gierczak, menadżer ds. rozwoju Akademii Handlu Detalicznego w Makro Polska.
– W Akademii Handlu Detalicznego skupiamy się na kompleksowym uczeniu naszych przedstawicieli handlowych. Spójne moduły szkoleniowe oraz różnorodne metody, takie jak zadania on the job czy symulacje rozmów wzbogacają nie tylko ich wiedzę, ale również zachęcają do wykorzystania jej w praktyce – dodaje menedżerka i podsumowuje:
– Ostatnie webinarium zorganizowane w modelowym sklepie Odido oraz szkolenia z wykorzystaniem okularów VR to tylko nieliczne przykłady naszego zaangażowania w dostarczanie najwyższej jakości narzędzi, wspierających pracowników w osiąganiu celów biznesowych, które przekładają się bezpośrednio na sukces naszych klientów.