16.01.2025 / 09:07
StoryEditor

Franczyzowa sieć Żabka otwiera szósty sklep Nano w Niemczech. Nowy punkt stanął w akademiku

Autonomiczna Żabka Nanomares90/Shutterstock

Sieć Żabka rozwija się nie tylko w Polsce. Franczyzowa marka liczy już ok. 50 placówek na rynku rumuńskim, a także stawia coraz pewniejsze kroki za naszą zachodnią granicą. Firma właśnie otworzyła szósty punkt Nano w Niemczech. Bezobsługowy sklep mieści się w nietypowej lokalizacji. Mowa bowiem o akademiku.

Jak dowiedział się portal "wiadomoscihandlowe.pl", franczyzowa sieć Żabka otworzyła kolejny - szósty sklep Nano w Niemczech. Tym razem firma postanowiła zainstalować autonomiczną placówkę w jednym z akademików.

- Potwierdzamy, że otworzyliśmy kolejny sklep Żabka Nano poza granicami Polski. Nowa placówka została zlokalizowana na terenie akademika Basecamp w niemieckim Poczdamie. Dostęp do niej mają zarówno studenci, jak i odwiedzający budynek goście - przekazało biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytanie portalu "wiadomoscihandlowe.pl".

Przypomnijmy, że pozostałe bezobsługowe Żabki w tym kraju działają w Berlinie.

Coraz więcej Żabek w akademikach

Jak podaje portal "wiadomoscihandlowe.pl", Żabka współpracę z siecią prywatnych akademików Basecamp nawiązała już w 2022 r. To wtedy sklep autonomiczny lidera polskiego rynku convenience ruszył w domu studenckim we Wrocławiu. Placówka ta istnieje do dziś.

Do Basecamp należy 14 akademików, a kolejny ma ruszyć w 2025 roku w Warszawie. Pięć z nich działa w Polsce, z kolei w Niemczech i Danii funkcjonują po cztery takie punkty. Jeden akademik prowadzony jest natomiast w Szwecji.

Biorąc pod uwagę współpracę Basecamp z Żabką na dwóch rynkach, nie można wykluczyć, że Żabki Nano pojawią się na terenie kolejnych domów studenckich tej marki.

Warto zauważyć, że studenci to grupa, w którą Żabka wyraźnie stara się celować, jeśli chodzi o format sklepów bezobsługowych. Żabki Nano działają już bowiem m.in. na kampusach uniwersyteckich w następujących miastach:

  • Poznań,
  • Łódź,
  • Wrocław,
  • Kraków,
  • Warszawa.

- Format sklepów Nano idealnie wpisuje się w wymagania tego typu lokalizacji. Asortyment i wyposażenie dopasowane są do potrzeb konkretnej grupy klientów, w tym przypadku przede wszystkim studentów, wykładowców i innych pracowników uczelni - tłumaczyła Żabka w listopadzie ubiegłego roku.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

05. luty 2025 05:05